نقش لایت باکس در غرفه نمایشگاهی چیست و باید به چه ابعادی باشد ؟

به طور کل نقش گرافیک در غرفه نمایشگاهی ، اطلاع رسانی ، جلب توجه ، پر کردن فضاهای خالی از معماری و البته تامین نظر کارفرما است!
در بین فضاهایی که با گرافیک تکمیل می شود ، نقش لایت باکس حائز اهمین است .
طراحان غرفه های نمایشگاهی معمولا در اختصاص دیوارهایی به لایت باکس خساست به خرج نمی دهند و جهت جلب رضایت کارفرما هم که شده از لایت باکس های گوناگون و کوچک و بزرگ استفاده می کنند .
ولی در این بین یک نکته بسیار حائز اهمیت است که اساسا وقتی می خواهیم یک لایت باکس به طرح غرفه اضافه کنیم ، ابتدا بایستی کسب و کار و محتوی آن ، آنالیز شود !!
حتما ابتدایی ترین کار پاسخ به سئوالات زیر است :

  • چرایی حضور یک لایت باکس در طرح غرفه بررسی شود.

  • نیاز واحد بازاریابی بررسی شود .

  • مختصات لوکیشن لایت باکس در غرفه بررسی شود.

  • آیا لایت باکس در تکمیل معماری غرفه نقش دارد یا به تنهایی محوریت کانسبت را بر عهده می گیرد؟

  • از کدام نوع متریال باید استفاده کرد؟

  • ابعاد فنی بررسی شود که امکان چاپ و نصب به چه صورت می باشد .

  • دید ناظر تا کدام قسمت از لایت باکس را می تواند ببیند.

  • از چه نوری برای تامین روشنایی چه رنگی استفاده کند.

    ماوی دیزاین اعتقاد دارد پوستر و گرافیک (لایت باکس) می بایست در خدمت پیام مد نظر واحد بازاریابی و کمک به جذابیت معماری کند .

در غرفه سازی های اقتصادی معمولا به متریال و کیفیت چاپ اهمیتی داده نمی شود و فقط صرفا به این بسنده می شود که غرفه لایت باکس دارد ! و این موضوع در فینیشینگ کار غرفه سازی به وضوح دیده می شود
غرفه ساز می بایست ، با علم مرچن دایزینگ آشنا باشد و بداند که اگر لایت باکس را در محل های شلوغ غرفه کار کرد ، بسیاری از متون و مفاهیم از کف زمین تا ارتفاع دید ناظر معمولا از بین می رود و به گرافیست تذکر این مساله را بدهد.

ما در دپارتمان غرفه سازی ماوی دیزاین ، به دقت و با حساسیت روی این مساله کار می کنیم و لایت باکس را صرفا یک عنصر تکمیل کننده غرفه، نمی پنداریم .

برخی نمونه لایت باکس های طراحی شده در برندهای مختف به شرح زیر است .