اگر تفکر استراتژیک ندارید ، أصلا سراغ کمپین تبلیغات نروید و هزینه خود را صرف أمور خیریه کنید ، شاید با سینرژی برکت بتوانید ، فروش بیشتری در کسب و کارتان را شاهد باشید.

تفکر استراتژیک در کمپین تبلیغاتی، یک اصل مهم و انکار ناپذیر است .
رعایت استانداردهای هویت بصری و برند بوک هم تفکر استراتژیک نامیده نمی شود ، بلکه :

  1. درک دقیق صورت مساله تجاری و مصاحبه عمیق با سفارش دهنده در مورد محصول
  2. شناسایی دقیق مخاطب
  3. بینش برگرفته از مخاطب
  4. شناسایی رقبا
  5. چالش های ارتباطی کمپین تبلیغاتی
  6. شناسایی پیام های اثر گذار
  7. شناسایی رسانه های اثر گذار در مخاطب
  8. جغرافیای کمپین
  9. بررسی بودجه تبلیغاتی
  10. زمان بندی و برنامه ریزی اجرا
  11. نتیجه گیری

چکیده این مطالب، یک نقشه راه کلان تبلیغاتی را ارائه می دهد و این نقشه راه منجر به دیدگاه استراتژیک در تبلیغات خواهد شد.

به بیان دیگر می توان گفت که نقشه راه تبلیغاتی برای انتقال دقیق پیام به مخاطب هدف می باشد.

بسیاری از ما، تبلیغات خلاقانه زیادی دیدیم، فارق از اینکه آیا :

  • مخاطب درست شناسایی شده ؟
  • کدگذاری در این آگهی منتج به یک دی کد درست خواهد شد
  • مخاطب صرفا ذهنش با آگهی درگیر شده ؟؟؟ و پاسخ دغدغه های خود را گرفته است ؟؟؟ یا رها شده
  • چرا جای مناسبی را برای تبلیغ انتخاب نکرده ؟

گروه تبلیغاتی ماوی دیزاین با شعار از نگاه بازاریابی تبلیغ کنید، قطعا دنبال این دیدگاه است.

نویسنده مطلب : محمد کسروی ماوی

تبلیغ نکنید