تیزرهای تبلیغاتی به عنوان یکی از موثرترین ابزارها برای جلب توجه مخاطبان و انتقال پیام برندها شناخته میشوند. تیزر خوب علاوه بر اینکه محصول را معرفی میکند بلکه میتواند بر ذهن بیننده اثر گذاشته و با برند و هدف مصرف برند ارتباط عمیق برقرار کند. در این مقاله با مهمترین ویژگیهای یک تیزر تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.
یک تیزر تبلیغاتی موفق ایده نو و تازه ارایه می دهد که اصلی ترین هدف آن تاثیر در ذهن بیننده است. این ایده میتواند از راههای گوناگون مثل داستان سرایی،شوخی و طنز،آگاهی بخشیدن و اطلاع رسانی و بصورت مستقیم به مخاطب منتقل شود.
تیزر باید پیام خود را به صورت واضح و در کمترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کند تا مخاطب خیلی سریع آن را درک کند و با برند ارتباط برقرار کند. تیزر باید بتواند تجربه بصری لذت بخشی را برای مخاطب از راه های مختلف نظیر تصاویر جذاب،رنگ های مختلف و مناسب و موسیقی و نریشن هماهنگ با محتوا ارایه کند.
نکته مهم این است که تیزر باید با توجه به مخاطب هدف طراحی شود. زبان،سبک،محتوا و نوع تصویر باید همگی هماهنگ با این هدف ساخته شود. خیلی از تیزر های موفق از داستان سرایی برای انتقال پیام مشخص و هدف برند برای مخاطب استفاده میکنند. داستان باید جذاب،کوتاه و مرتبط با برند باشند.
تیزر موفق باید بتواند احساسات مخاطب را درگیر کند و بر روی آن تاثیر بگذارد، خواه این احساسات مثبت و یا منفی باشد اما هدف تاثیر بر احساسات مخاطب است.
تیزر موفق می تواند از مسیر ارتباط با بیننده وارد شود و بیننده را از طریق پرسش و پاسخ،مسابقه یا فراخوان تشویق به تعامل با برند هدف کند. تایم تیزر باید مناسب با انتقال پیام باشد. تیزرهای کوتاه و جذاب معمولا موثرتر عمل می کنند، اما به یاد داشته باشید که این به معنی حذف اطلاعات مهم نیست.
در سالهای اخیر استفاده از سلبریتی ها و اینفلوانسرها و افراد محبوب در تیزرها محبوبیت بیشتری پیدا کرده که این خود لبه شمشیری است که باید با دقت و وسواس زیاد انتخاب و استفاده شوند. زیرا استفاده نابجا از چنین افرادی میتواند به هدف برند و ارتباط با مخاطب آسیب بزند.
توجه به پلتفرم پخش عامل بسیار مهم در پیش تولید و تولید تیزر تبلیغتی موفق است. زیرا ساخت تیزر تیبلیغاتی باید به صورت کامل در راستای پلتفرم پخش باشد. برای مثال تیزری که برای شبکه های اجتماعی ساخته می شود باید زمان و انتقال پیام کوتاه تری نسبت به تیزرهای تلویزیونی داشته باشد.
دیده شدن(پخش شدن) ویروسی
یکی از علاقه مندی های برند ها برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی دیده شدن و دست به دست شدن زیاد تیزر و به اصطلاح ویروسی شدن آن است.
عوامل مهمی به این هدف کمک میکنند. علاوه بر ویژگی های کلی یک تیزر خوب که آنها را با هم بررسی کوتاه کردیم عوامل دیگری از جمله قابلیت اشتراک گذاری آسان، توزیع هوشمندانه، زمان بندی مناسب،به این هدف کمک می کنند. قابلیت اشتراک گذاری آسان مثل فرمت پخش و استفاده از شبکه های اجتماعی و اینفلوانسرهای محبوب، زمان بندی مناسب یعنی انتشار تیزر در زمان مناسب و مرتبط با رویدادهای خاص.
به طور خلاصه، یک تیزر ویروسی ترکیبی از خلاقیت، احساسات، داستانسرایی قوی، موسیقی جذاب، قابلیت اشتراکگذاری آسان و توزیع هوشمندانه است.
ثبت ديدگاه